tudomnyos dolgozat arrl, hogyan neveljk a matematikatanrokat. Mindenekeltt neveljk nagy trelemmelket. A matek tanroknak az a tves elkpzelsk van, hogy a matematika minden ember szmra egyformn fontos tudomny. Nem kell flni, vlemnyk nem fertz, a legritkbb esetben gondolja ezt a dik. A matek tanr nevelse mr az els alkalommal elkezddik. A tanr pl megkrdezi, hogy menyni ktszer kett. erre ktfle vlaszt adhatunk: Az egyik az, hogy nem tudom, a msik meg az hogy ht. Termszetesen mi nagyon jl tudjuk, hogy a vlasz ngy, de ezt semmiflekppen ne ruljuk el. Ha ugyanis megmondjuk, akkor nevelsnk alanya elall a boldogsgtl, elhatalmasodik rajta a fenti tveszme s rgtn orisi lptekkel akar tovbhaladni a tananyagban, alapmveletek, egyenletek, algebra, Einstein! na de mi sem ettnk meszet, inkbb hlynek tettetjk magunkat, amit kezdetben nem hisz el s elgtelenekkel prblja tudsunkat frissteni. Az a fontos, hogy a karerd se befoylsolja nevelsi elkpzelseinket! Ragaszkodjunk ahhoz, hogy totlkrosak vagyunk, ha matematikrl van sz.Egy id utn a tboly jelei kezdenek jelentkezni a szegny tanron. Ekkor vonoljunk vissza s mondjuk meg, hogy ktszer kett az ngy. ez visszaadja a tanr letkedvt de ugyanakkor vatossgra inti. Kezdi sejteni, hogy nem mi vagyunk a kt Bolyai. Ettl kezdv lassan halad s mi annyit lghatunk amennyit csak akarunk. gyes pedaggival azt is el tudjuk rni, hogy ugyanolyan hlyn lpjnk ki a negyedik v vgn az iskolbl, mint ahogy az els osztlyba belptnk s termszetesen ez a zsenilis mdszer minden tantrgynl alkalmazhat. Aki nem hiszi jrjon utnna s lljon buksra!:)) |