A pilóták minden repülés után kitöltenek egy panaszlapot, melyben közlik a szerelokkel, hogy milyen mechanikai problémák léptek fel a repülés alatt, melyeket helyre kell hozni. A szerelok elvégzik javításokat és a panaszlap alján leírják, hogy milyen javításokat végeztek. A pilóta a következo repülés elott ezeket elolvassa.
Azt nem lehet mondani, hogy a földi kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk. Itt van néhány valós karbantartási panasz és probléma és a rájuk adott válasz.
Pilóta: A 3-as motor hiányzik Mérnök: A 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny alatt megleltük
Pilóta: Mókásan viselkedik a repülogép Mérnök: Figyelmeztettük a repülogépet, hogy változtasson a viselkedésén, repüljön rendesen és komolyodjon meg
Pilóta: A célradar dúdol Mérnök: Átprogramoztuk és most már énekel
Pilóta: Egér van a pilótafülkében Mérnök: Üzembe helyeztünk egy macskát
Pilóta: A bal belso abroncs már majdnem cserére érett Mérnök: Bal belso abroncs majdnem lecserélve
Pilóta: Tesztrepülés OK volt, de a leszállásiautomatika nagyon húzós Mérnök: A gépen nincs leszállásiautomatika
Pilóta: Valami lötyög a pilótafülkében Mérnök: Valamit meghúztunk a pilótafülkében
Pilóta: A szélvédon döglött bogarak vannak Mérnök: Kérésére kicseréljük oket élokre
Pilóta: A robotpilóta rögzített magasság állásban percenként 70 méterrel süllyeszti a gépet Mérnök: A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát
Pilóta: Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futómuvön Mérnök: Nyomok eltuntetve
Pilóta: A távolságméro hangereje hihetetlenül nagy Mérnök: A távolságméro hangereje beállítva hiheto szintre
Pilóta: A rögzítokar bekapcsolása után a gázkar nem mozdul Mérnök: Azért találták ki
Pilóta: Gyanítom, a szélvédo megrepedt Mérnök: Gyanítom, hogy önnek igaza van
|